تحقیق و پروژه

دانلود طراحی استراتژی توسعة فوتبال استان گیلان بر اساس تحلیل SWOT 2021

دانلود طراحی استراتژی توسعة فوتبال استان گیلان بر اساس تحلیل SWOT 2021

دانلود طراحی استراتژی توسعة فوتبال استان گیلان بر اساس تحلیل SWOT 2021

لینک دانلود محصول

دانلود طراحی استراتژی توسعة فوتبال استان گیلان بر اساس تحلیل SWOT 2021

طراحی استراتژی توسعة فوتبال استان گیلان بر اساس تحلیل SWOT

 

هدف از این پژوهش طراحی استراتژی توسعة فوتبال استان گیلان بر اساس تحلیل SWOT بود. این تحقیق کاربردی با روش توصیفی – تحلیلی  اجرا شده است . جامعه آماری پژوهش، شامل تمام صاحب­نظران فوتبال استان گیلان بود و نمونة موردنظر به صورت هدفمند از مدیران و کارشناسان ادارات و هیأت­ها، مدرسان ورزش مدارس و دانشگاه، مربیان و بازیکنان پیشکسوت انتخاب شدند (50n=). ابزار پژوهش براساس مطالعه اکتشافی و بازنویسی از مبانی و مطالعات مشابه توسط محقق ساخته شد که روایی محتوایی آن براساس نظر متخصصان و پایایی آن نیز با آلفای کرونباخ (95/0=α) تأیید گردید. از آزمون فریدمن، روش وزن دهی، ماتریس ارزیابی عوامل درونی و بیرونی جهت تحلیل یافته­ها و استراتژی های مناسب استفاده شد.

نتایج پژوهش نشان داد مطلوبیت فناوری اطلاعات، عدم مطلوبیت  کیفیت زمین­ و اماکن،  سیاست­گذاری خصوصی­سازی باشگاه‌ها و گرایش مردم به سبک زندگی غیرفعال به ترتیب به عنوان مهم­ترین قوت، ضعف، فرصت و تهدید شناسایی شدند. همچنین براساس نمرة ماتریس عوامل درونی (38/2) و عوامل بیرونی (49/2) وضعیت راهبردی فوتبال استان گیلان در منطقه WT قرار دارد. ضمناً بر اساس تحلیل SWOT، در مجموع 20 استراتژی شامل شش استراتژی SO، شش استراتژی ST، شش استراتژی WO، و دو استراتژی WT برای فوتبال گیلان تدوین شد. بنابراین با توجه به نتایج ماتریس تحلیل سوات لازم است که بیشتر از استراتژی تدافعی یا ثبات جهت مدیریت توسعه فوتبال استان گیلان استفاده شود.

کلیدواژه: تحلیل سوات، فوتبال گیلان، عوامل درونی، عوامل بیرونی، استراتژی توسعه

 

فهرست مطالب:

 فهرست مطالب……………………………………………………………………………………………………………………..ت

فهرست جداول……………………………………………………………………………………………………………………………………….ج

فهرست شکل­ها و نمودارها………………………………………………………………………………………………………..ح

فصل اول- کلیات پژوهش 

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..2

بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………….3

ضرورت و اهمیت تحقیق………………………………………………………………………………………………………….4

اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………5

سؤالات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….5

تعریف واژه ها و اصطلاحات……………………………………………………………………………………………………..5

فصل دوم- مبانی نظری و پیشینه پژوهش 

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..8

مبانی نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..8

برنامه­ریزی…………………………………………………………………………………………………………………………….8

مزایای برنامه ریزی…………………………………………………………………………………………………………………8

موانع و مشکلات برنامه ریزی…………………………………………………………………………………………………..9

انواع برنامه ریزی…………………………………………………………………………………………………………………….9

تعاریف استراتژی……………………………………………………………………………………………………………………..9

برنامه­ریزی استراتژیک……………………………………………………………………………………………………………10

تعاریف برنامه­ریزی استراتژیک………………………………………………………………………………………………..11

ویژگیهای برنامه ریزی استراتژیک…………………………………………………………………………………………..12

مزایای برنامه ریزی استراتژیک……………………………………………………………………………………………….12

محدودیت های برنامه ریزی استراتژیک……………………………………………………………………………………13

سبک­های مختلف برنامه­ریزی جامع و تعیین استراتژی­های سازمانی…………………………………………..14

تعریف مدیریت استراتژیک…………………………………………………………………………………………………….14

مراحل مدیریت استراتژیک…………………………………………………………………………………………………….14

تدوین استراتژی…………………………………………………………………………………………………………………….16

فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک…………………………………………………………………………………………………17

مدل­های تدوین برنامه­ریزی استراتژیک………………………………………………………………………………..24

مدل استونر و فریمن………………………………………………………………………………………………………….25

مدل برایسون…………………………………………………………………………………………………………………….25

مدل دیوید………………………………………………………………………………………………………………………..26

مدل DISM…………………………………………………………………………………………………………………….27

مدل Goal- Based…………………………………………………………………………………………………………27

مدل برنامه­ریزی استراتژیک گوداشتاین و همکاران…………………………………………………………………28

مدل استراتژیک دانکن و همکاران………………………………………………………………………………………..28

مدل استراتژیک وایتمن………………………………………………………………………………………………………29

مدل تیلور…………………………………………………………………………………………………………………………29

مدل کاربردی……………………………………………………………………………………………………………………29

مدل اسلک……………………………………………………………………………………………………………………….30

مدل کمیسیون ورزش استرالیا…………………………………………………………………………………………….30

رویکرد فرآیند پایه برنامه­ریزی استراتژیک…………………………………………………………………………….31

ماتریس SWOT………………………………………………………………………………………………………………32

فوتبال در جهان…………………………………………………………………………………………………………………49

فوتبال در آسیا………………………………………………………………………………………………………………….49

فوتبال در ایران………………………………………………………………………………………………………………….50

فوتبال در گیلان…………………………………………………………………………………………………………………50

مروری بر پژوهش­های خارجی………………………………………………………………………………………………52

مروری بر پژوهش­های داخلی……………………………………………………………………………………………….58

فصل سوم-روش شناسی پژوهش

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….62

روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….62

جامعه و نونه آماری………………………………………………………………………………………………………………..62

روش گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………………….62

ابزار پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………62

روش تجزیه تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………………..65

متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..66

 

فصل4- یافته های پژوهش

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..68

توصیف یافته­های پژوهش……………………………………………………………………………………………………….68

ماتریس نقاط قوت فوتبال استان گیلان…………………………………………………………………………………..71

ماتریس نقاط ضعف فوتبال استان گیلان………………………………………………………………………………….72

ماتریس فرصت­های فوتبال استان گیلان…………………………………………………………………………………..73

ماتریس تهدیدهای فوتبال استان گیلان…………………………………………………………………………………..74

تعیین موقعیت استراتژیک فوتبال گیلان………………………………………………………………………………….75

ماتریس عوامل درونی فوتبال استان گیلان………………………………………………………………………………76

ماتریس عوامل بیرونی فوتبال استان گیلان……………………………………………………………………………..78

نمره نهایی ماتریس ارزیابی عوامل داخلی……………………………………………………………………………….80

استراتژی­های فوتبال استان گیلان………………………………………………………………………………………..80

استراتژی های ….………….……..…………………………..……………SO80

استراتژی های………….……..…….………………………………………ST82

استراتژی های …………………………………………………………….WO83

استراتژی های ………………….………………………………………….WT85

فصل5- بحث و نتیجه گیری

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..88

خلاصه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………88

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………….90

پیشنهادات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..109

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………………………………….110

پیوست…………………………………………………………………………………………………………………………….123

 

فهرست جداول

2-1ماتریسSWOT………………………………………………………………………………………………………..38

2-2ماتریس اولویت­بندی عوامل داخلی………………………………………………………………………………..38

2-3ماتریس اولویت­بندی عوامل خارجی……………………………………………………………………………….38

2-4شاخص­های ارزیابی سازمان…………………………………………………………………………………………….39

2-5ماتریس SWOT………………………………………………………………………………………………………….40

2-6رویکرد استراتژیک مدل SWOT……………………………………………………………………………………45

3-1 ماتریس SWOT…………………………………………………………………………………………………………64

4-1 توصیف وضعیت شغل نمونه آماری………………………………………………………………………………….68

4-2میزان تحصیلات و رشتة تحصیلی نمونه آماری………………………………………………………………….69

4-3وضعیت سنی نمونه آماری………………………………………………………………………………………………69

4-4 وضعیت جنسیت……………………………………………………………………………………………………………70

4-5 وضعیت سابقه کاری……………………………………………………………………………………………………….70

4-6 اولویت­بندی رتبه­ها در آزمون فریدمن(قوت­ها)…………………………………………………………………..71

4-7 معنی­داری آزمون فریدمن در نقاط قوت فوتبال گیلان………………………………………………………..72

4-8 اولویت­بندی رتبه­ها در آزمون فریدمن(ضعف­ها)…………………………………………………………………72

4-9 معنی­داری آزمون فریدمن در نقاط ضعف­ها فوتبال گیلان……………………………………………………73

4-10اولویت­بندی رتبه­ها در آزمون فریدمن (فرصت­ها) …………………………………………………………….73

4-11 معنی­داری آزمون فریدمن در فرصت­های فوتبال گیلان……………………………………………………..74

4-12 اولویت­بندی رتبه­ها در آزمون فریدمن(تهدیدها)………………………………………………………………74

4-13 معنی­داری آزمون فریدمن در تهدیدهای  فوتبال گیلان……………………………………………………75

4-14 ماتریس عوامل درونی فوتبال گیلان……………………………………………………………………………….76

4-15 ماتریس عوامل درونی فوتبال گیلان……………………………………………………………………………….78

4-16 ماتریس ارزیابی عوامل درونی و بیرونی فوتبال گیلان……………………………………………………….80

4-17استراتژی­های SO………………………………………………………………………………………………………..81

4-18استراتژی­های ST…………………………………………………………………………………………………………82

4-19استراتژی­های WO………………………………………………………………………………………………………83

4-20استراتژی­های WT……………………………………………………………………………………………………….85

فهرست شکل­ها و نمودارها

2-1فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک………………………………………………………………………………………….17

2-2تعیین اهداف و استراتژی­ها………………………………………………………………………………………………24

 

دانلود طراحی استراتژی توسعة فوتبال استان گیلان بر اساس تحلیل SWOT 2021

لینک دانلود محصول

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا