تحقیق و پروژه

دانلود نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 89-1388 2021

دانلود نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 89-1388 2021

دانلود نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 89-1388 2021

لینک دانلود محصول

دانلود نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 89-1388 2021

نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 89-1388

 

 

هدف از این پژوهش، مطالعه ” نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 89-1388″ بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و نمونه آماری تعداد 384 دانش آموز پسر و دختر و 54 مدیر و معاون از دبیرستان های شهر شاهین شهر در سال تحصیلی 89-1388 بود که به روش نمونه گیری طبقه ای و متناسب با حجم از بین 7982 دانش آموز و 110 مدیر و معاون انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی در دو بخش جمعیت شناختی و متغیرهای مورد آزمون مشتمل بر 72 سؤال بسته پاسخ برای مدیران و پرسشنامه محقق ساخته مشارکت اجتماعی دانش آموزان، شامل دو بخش جمعیت شناختی و متغیرهای مورد آزمون مشتمل بر 25 سؤال بسته پاسخ طرح ریزی گردید. پایایی یرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (93/0) برای پرسشنامه مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و (83/0) برای پرسشنامه مشارکت اجتماعی بدست آمد. داده های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزارهای spss و  Amosدر دو سطح آمار توصیفی (محاسبه فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون های تحلیل واریانس، T نمونه های مستقل، پس آزمون توکی، آزمون تحلیل واریانس یک عاملی کروسکال- والیس، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون لوین) و ارائه مدل به منظور سنجش تأثیر همزمان متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان دادند که میزان مشارکت اجتماعی دانش آموزان اقلیت های قومی کمتر از دانش آموزان فارس(002/0= معناداری) و میزان مشارکت اجتماعی دانش آموزان اقلیت های دینی کمتر از دانش آموزان مسلمان شیعه(0001/0=معناداری) بود. میانگین مشارکت اجتماعی دانش آموزان بر حسب میزان بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع دینی- مذهبی(0001/0=  معناداری)  و بر حسب میزان بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع قومی- نژادی (003/0=معناداری) متفاوت و معنادار بود. بعلاوه بین میزان بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی در بین مدیران با توجه به سن، سابقه کار و سابقه مدیریت تفاوت معناداری وجود نداشت ولی با توجه به جنس، تفاوت معناداری بین مدیران زن و مرد وجود داشت.

 واژگان کلیدی: مهارت، تنوع فرهنگی، مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی، مشارکت اجتماعی.

 

فهرست مطالب

 

چکیده

فصل اول

کلیات

مقدمه

1-1- بیان مسأله

1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق

1-3- اهداف تحقیق

1-4- سؤال ها و فرضیه های تحقیق

1-4-1-سؤال های تحقیق

1-4-2- فرضیه های تحقیق

1-5-  بیان اصطلاحات

1-5-1- تعاریف نظری

1-5-2- تعاریف عملیاتی

فصل دوم

مروری بر تحقیقات انجام شده

مقدمه

2-1- تعریف فرهنگ

2-2- تنوع فرهنگی

2-2-1- فرهنگ پذیری

 2-2-2- وجوه تفاوت فرهنگ ها

2-2-3- انواع گروه با توجه به تنوع فرهنگی

2-2-4- عوامل پیدایش تنوع فرهنگی

2-2-5- مزایای تنوع فرهنگی

2-2-6- محدودیت های تنوع فرهنگی

2-2-7- رویكردها و نظریه های تنوع فرهنگی

2-2-8- دیدگاه اسلام در مورد تنوع فرهنگی

2-2-9- برخورد دولت با چند فرهنگی

2-3- اقلیت

2-3-1- انواع اقلیت

2-4- قوم

2-4-1- تنوع قومی – نژادی

2-4-2- قوم مداری

2-4-3- تنوع آداب و رسوم اقوام

2-5- زبان و تنوع زبانی

2-5-1- نماد،  پیام و معنی

2-5-2- عوامل مؤثر بر تنوع زبانی

2-6- تنوع دینی – مذهبی

2-7- مدیریت و کارکردهای آن

2-7-1- نقش های مدیریت

2-7-1-1- نقش های میان شخصی مدیران

2-7-1-2- نقش های اطلاعاتی مدیران

2-7-1-3- نقش های تصمیمی مدیران

2-7-2- سیر تطور مدیریت فراملیتی و جهانی

 2-7-3- فرآیند مدیریت تنوع فرهنگی

2-7-3-1-  شناخت وضعیت موجود

2-7-3-2- شناخت وضعیت مطلوب

 2-7-3-3- شناسایی راهکارها

2-7-4- استراتژی ها مدیریت تفاوت های فرهنگی

2-7-5- الگوهای عمده سیاست گذاری قومی و فرهنگی

2-7-5-1- مدل همانند سازی

2-7-5-2- مدل تکثر گرایی

2-7-5-3- مدل وحدت در کثرت

2-7-6- مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی

2-7-7- مدیریت تنوع قومی

2-8- مشارکت

2-8-1- پیش نیازهای مشارکت

2-8-2- مشارکت اجتماعی

2-8-3- اهمیت مشارکت در اسلام

2-8-4- مشارکت مدرسه و عرصه های آن

2-9- نقش مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی در ارتقاء مشاركت اجتماعی

2-10- پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده

2-10-1- پژوهش های انجام شده در ایران

2-10-2- پژوهش های انجام شده در خارج از ایران

فصل سوم

روش تحقیق

مقدمه

3-1- روش پژوهش

3-2- حوزه پژوهش

3-3- جامعه آماری

3-4- تعیین حجم نمونه

3-5- روش نمونه گیری

3-6- ابزار جمع آوری داده ها

3-6-1- روایی پرسشنامه

3-6-2- پایایی پرسشنامه

3-7- روش اجرا و گردآوری داده ها

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها

3-9- محدودیت های تحقیق

 فصل چهارم

 تحلیل یافته های تحقیق

مقدمه

4-1- یافته های توصیفی پژوهش

4-1-1- ویژگی های جمعیت شناختی مدیران

4-1-2- ویژگی های جمعیت شناختی دانش آموزان

4-1-3- توزیع فراوانی و درصد پاسخ به سؤال های مربوط به پرسشنامه مهارت های تنوع فرهنگی مدیران

4-1-4- درصد پاسخ به سؤال های مربوط به پرسشنامه مشارکت اجتماعی دانش آموزان

4-2- یافته های استنباطی مربوط به سؤال های  پژوهش

4-3- یافته های استنباطی مربوط به فرضیه های پژوهش

 فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

مقدمه

5-1- تفسیر نتایج

5-2- پیشنهادات

5-2-1- پیشنهادات اجرایی

5-2-2- پیشنهاد هایی برای پژوهشگران جهت انجام تحقیقات بعدی

فهرست منابع

پیوست­ها

پیوست 1: پرسشنامه مهارت­های مدیریت تنوع­فرهنگی (مربوط به مدیران)

پیوست 2: پرسشنامه مربوط به مشارکت اجتماعی دانش آموزان

دانلود نقش بکارگیری مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان های شهر شاهین شهر در ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی 89-1388 2021

لینک دانلود محصول

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا